The Kepler Track - Reisverslag uit Te Anau, Nieuw Zeeland van Rob en Josie - WaarBenJij.nu The Kepler Track - Reisverslag uit Te Anau, Nieuw Zeeland van Rob en Josie - WaarBenJij.nu

The Kepler Track

Door: Josie en Rob

Blijf op de hoogte en volg Rob en Josie

03 Januari 2011 | Nieuw Zeeland, Te Anau

Happy new year!!

We willen iedereen een te gek 2011 wensen en hopen dat jullie net zo'n goede start hebben gehad als ons.
Zoals we al vertelden zijn we de 31e vertrokken voor een tocht van 4 dagen via de top van Mount Luxmore (1436 meter). Vantevoren was het erg spannend omdat we voor het eerst een meerdaagse hike met zware backpack gingen maken.
De tocht begon vrijdagochtend met een 2 en half uur vlak stuk door een mooi bos naast een meer. So far so good....toen echter begon de klim van 3 uur aan 1 stuk en dat was behoorlijk afzien. Eenmaal boven de boomgrens waren de uitzichten gelukkig de moeite waard; het weer was goed en na nog een extra uur 'rustig klimmen' door een soort van graslandschap kwamen we aan bij de eerste hut. Hier hebben we onze vermoeidheid bedwongen met een flesje jagermeister en hebben we met een groepje mensen om 12u onder een strakke sterrenhemel nieuwjaar gevierd. Daarna dan ook volledig voor pampus het nest ingedoken.

Voor de volgende dag was later op de middag stevig weer voorspeld waardoor we besloten hadden om vroeg te vertrekken (7u op pad). Dag 2 was het alpine stuk van de tocht; waar slecht weer behoorlijk roet in het eten kan gooien. Bij regen zie je niks anders dan je voeten en een stukje pad, bij wind is er de kans dat je stukken op handen en voeten moet afleggen (niet overdreven, dit bleek regelmatig voor te komen), windstoten van 150km/uur zijn dan geen uitzondering. Gelukkig waren de weergoden ons goed gestemd en konden we de dag beginnen met een helder blauwe hemel. De vergezichten waren dan ook onbeschrijflijk indrukwekkend, en waarschijnlijk niet met wat foto's weer te geven....maar we proberen het toch!

Ook deze dag begon met een paar uur flink bergop, met als absoluut hoogtepunt de top van mt Luxmore. Hierna ging het verder over een hele serie bergruggen, waarbij je links en rechts steile afgronden had. Geen plek om je evenwicht te verliezen en begrijpelijk spannend bij harde wind. Als je bergen op gaat moet je ook weer naar beneden; de laatste 2 uur zijn we via vele zigzagpaadjes terug het dal in gegaan. Erg zwaar voor de knietjes met de pack en behoorlijk kapot hebben we de volgende hut bereikt. Die lag erg mooi bij een rivier in een open plek in een soort van elfenbos. Het leuke van het slapen in de hutten was dat je elke avond dezelfde mensen ziet, dat maakt het extra gezellig. Met een paar ervan hebben we ''s avonds lekker zitten kaarten. En gezien de 5 uur slaap van vorige nacht vandaag vroeg naar bed...

Op zondag ging de tocht verder door het dal, dus ook minder hoogteverschillen vandaag, en daar waren onze spieren wel blij mee. Een mooie tocht lekker beschut door voornamelijk sprookjes bossen. We waanden ons af en toe in the lord of the rings. De stemming was goed, dus we lieten ons niet kisten door onze pijnlijke pootjes. Ook maar een relatief korte tocht vandaag, in een uur of 4 zouden we al bij de volgende hut zijn. Deze lag aan een groot meer waarin we in de middagzon nog een duik hebben genomen...warm was het niet, maar wel onze eerste douche in 3 dagen.

De laatste dag (vandaag) was er regen voorspeld. Dit stuk zou weer voornamelijk door het bos zijn en ook omdat we totnutoe fantastisch weer hadden gehad maakte het ons eigenlijk niet meer zoveel uit...bring it on! Maar toen we ontbeten hadden hield de regen alweer op en kwam niet meer terug, lucky us. Zoals ze zeggen wegen de laatste loodjes het zwaarst, het laatste uur werden we steeds stiller en het zeurende gevoel in onze voeten benen en schouders steeds groter. Met visioenen met frietjes, koud bier/wijn en een warme douche hebben we ons daar doorheen gemept.
Terug bij de camper snel een camping opgezocht en lekker gechilled in een hete jacuzzi. Voldaan, erg trots op onszelf natuurlijk en lekker navertellen over het avontuur.

Ons nieuwe jaar is dus goed begonnen en morgenvroeg gaan we op naar de oostkust. What's next?

Nogmaals de beste wensen, we proosten over een paar weken!

Cheers!
Josie en Rob

• 03 Januari 2011 - 10:24

Frank:

Gea auch un super 2011!
    En nog veul plezeer de letste weaken!

• 03 Januari 2011 - 10:46

Marie:

Een heel gelukkig, gezond en avontuurlijk 2011 gewenst schatjes!!
    Jullie zijn in ieder geval goed begonnen inderdaad:) Klinkt heerlijk! Geniet er nog van de laatste twee weken! Dikke kus

• 03 Januari 2011 - 11:22

Joke:

Gelukkig nieuwjaar!! Maak er nog wat van daar en tot over een paar weken :)!

• 03 Januari 2011 - 12:22

Anke:

Whaaaa wat weer een spannend verhaal zeg!! Jullie ook de beste wensen voor 2011!! en geniet nog heeeeeel veeeeeel van Nieuw Zeeland!!!! tot over een maandje ongeveer

• 03 Januari 2011 - 13:09

Elly:

Haai Rob en Josie,

Jullie ook de beste wensen voor het nieuwe jaar! FF toasten met een Hokey pokey ijsje?! Haha. Heerlijk om al jullie verhalen te lezen en foto's te zien, prachtig. Ik krijg heimwee......snif.
    Lekker genieten nog voor de rest van de reis.

• 03 Januari 2011 - 14:14

Joris:

Nog n good 2011 gewinsjt.Zuut dr fantastisch oewt.Bun benuujd noa de rest van de fotos.En euver die paar weake mosse mer neet noadinke ,die komme zo auch waal.Tjuus

• 03 Januari 2011 - 19:10

Ria:

Wat prachtig jongens! Jullie energie spat van de foto's af. Een heel gelukkig Nieuwjaar; "Een goed begin is het halve werk" Dikke kus, Ria

• 04 Januari 2011 - 08:53

Helma En Geert:

Dag lieve Josie en Rob allereerst een heel mooi en veel liefs in 2011. Petje af wat jullie allemaal doen. Geniet nog van het mooie land. Nog veel plezier voor de laatste weken dieke koesie.

• 04 Januari 2011 - 19:39

Peggy:

Mooi, mooier, mooist!
    Gelukkig nieuwjaar en heel veel goede wensen. Kus van Mark en Peggy

• 04 Januari 2011 - 20:38

Wil D:

Geweldig zeg !!
    Een prachtig verhaal alweer en mooie foto's.
    Een beetje afzien maaaaar, dan heb je ook wat.
    Jullie ook de beste wensen voor 2011.
    En een behouden voortzetting van jullie reis toegewenst.

• 05 Januari 2011 - 10:53

Erik:

Mooie foto's hoor, zeer stoer!
    Hier alles weer onder controle, we hebben oudjaar bij FF en BUDTbad in de Azijn overleefd en zijn op weg naar carnaval!
    Happy 2011!

• 11 Januari 2011 - 18:43

Jacqueline-Wil:

hoy rob en josie wat een prachtige reis maken jullie, geniet nog van de laatste week en een goede reis terug naar huis. groetjes Jacqueline en Wil

• 12 Januari 2011 - 07:38

Marnix:

Hee die Rob!
    Het zier er mooi uit wat jullie allemaal hebben gedaan! Moet wel een supervakantie zijn. Veel plezier nog de laatste week, en tot volgende week donderdag!

• 12 Januari 2011 - 08:52

Mike:

hey! geniet nog ff van de letste daag en kom good thoes. tot snel! grtz mike

• 12 Januari 2011 - 20:22

Ja Loers: